Öğrenimini bitirerek derecesini almaya hak kazanan öğrencilerimizin, ilgili formu doldurup imzaladıktan sonra, istenen belgelerin asıllarını ekleyerek mezuniyetlerini Ataşeliğimize bildirmeleri gerekmektedir.
Form ekinde istenen belgeler şunlardır:
1- Tezini başarıyla savunduğunu gösteren jüri onay belgesi
Tezin başarıyla savunulduğu tam tarihi içeren, tez jürisinin ıslak imzalarını taşıyan belgenin aslı istenmektedir.
Tezsiz programdan mezun olan öğrenciler ile tez savunmasının yapıldığı dönemde ders alan öğrenciler, bu belge yerine aşağıda yer alan geçici mezuniyet belgesi ile başvurabilirler.
2- Mezuniyet belgesi
Öğrencinin derecesini almak için tüm şartları yerine getirdiğini belirten resmî okul yazısının aslı istenmektedir.
Bu yazının ilgili enstitü başkanlığından (graduate school) alınması, okul antetli olması, derece alınan bilim dalı ve alanı ile dereceye hak kazanılan tam tarihi içermesi, yetkili kişinin ıslak imzasıyla birlikte filigran, soğuk damga ya da mühür taşıması gerekmekte olup okul tarafından kapatılmış ve mühürlenmiş bir resmi zarf içinde sunulması istenmektedir. Belgenin, okulun ilgili bölümünün resmi eposta adresinden doğrudan Ataşeliğimizin "sidney@meb.gov.tr" adresli e-postasına gönderilmesi de mümkündür.
3- Güncel not döküm çizelgesi (Transcript)
Not döküm çizelgesi, okul tarafından kapatılmış ve mühürlenmiş zarf içinde sunulmalıdır. Şayet bu şekilde temin edilemiyorsa, ilgili bölümün resmi eposta adresinden doğrudan Ataşeliğimizin "sidney@meb.gov.tr" adresli e-postasına gönderilmesi de mümkündür.
Not döküm çizelgesinde, hedeflenen derecenin alındığına dair bilgi yer almalıdır.
4- Güncel nüfus cüzdanı örneği veya nüfus kayıt örneği
Bu belge e-Devlet üzerinden alınabilmektedir.
5- Yurda giriş-çıkış kayıt dökümü
Bu belge e-Devlet üzerinden alınabilmektedir.
Dikkat!
- Konuya ilişkin Bakanlığımız yazısına ulaşmak için tıklayınız.
- Islak imzalı olmayan dilekçeler işleme alınamadığından, evrakın posta yoluyla gönderilmesi gerekmektedir.
Mezuniyet Bildirim Formu için tıklayınız.