Sidney Eğitim Ataşeliği

Özel Öğrencilik Başvurusu

Özel Öğrenciliğin Tanınması İşlemleri

Yurt dışında ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrenimleri süresince, her türlü masrafları kendi imkanları, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından karşılanan öğrenciler özel öğrenci olarak tanımlanmaktadır.

Görev bölgemizde öğrenim gören öğrencilerin özel öğrenci statüsünü elde edebilmeleri ve sağladığı haklardan faydalanabilmeleri, öğrenciliklerinin Ataşeliğimizce tanınmasına ve adlarına öğrencilik dosyası açılmasına bağlıdır. Özel öğrencilik statüsünün tanınması, kişinin bölgemizdeki öğrenciliğinin, öğrenciliğe özgü bazı haklardan yararlanma bakımından geçerli olduğunun Ataşeliğimizce onaylanması anlamına gelmektedir. Nitekim tanıma işlemi öğrenciye; askerlik erteleme, ilgili kurumlara ibraz için öğrenci belgesi talep etme gibi haklar sağlar.

Özel Öğrencilik Başvurusu

Avustralya da yüksek öğrenim gören öğrencilerimizin özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyenlerin aşağıda belirtilen hususlara dikkat etmesi gerekmektedir.

Özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrenciler;  Ataşeliğimize şahsen veya posta yoluyla başvurabilirler.

Şahsen başvuru yapacak öğrencilerimiz; Şahsen başvuru yapmak isteyenlerin, aşağıda belirtilen belgeleri hazırlayarak sidney@meb.gov.tr adresinden  eposta aracılığıyla veya +61 02 9302 46 14 telefonundan önceden randevu almaları, randevu saatinde belgeri bizzat sunmaları gerekmektedir. Diğer konularda da gerektiğinde aynı e-posta üzerinden Ataşeliğimizle iletişime geçilebilir.

Posta yoluyla başvuru yapacak öğrencilerimiz; Posta yoluyla başvuru yapmak isteyenlerin evraklarını  "Turkish Consulate General in Sydney, Education Attaché Office, 66 Ocean Street, Woollahra NSW 2025" adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.  Tüm evrakın posta yoluyla gönderilmesi gerekmekte olup, eksik evrakla yapılan başvurular değerlendirmeye alınmamaktadır.

Özel Öğrenci Kapsamında Değerlendirilmeyenler;

 a) Uzaktan/açık öğretim, sertifika programı şeklinde ya da devam zorunluluğu olmayan Yükseköğretim Kurumlarında öğrenim görenler,

b) Ön lisans ve lisans eğitimi için kayıt tarihi, lisansüstü eğitim için kayıt kabul tarihi yoklama kaçağı veya bakaya kaldıkları tarihten sonra olanlar ile askerlikleri ertelenemeyenler ve askerliğini yapmamış olanlardan bitirdikleri öğrenim seviyesiyle aynı veya daha alt seviyede öğrenim görmek isteyenler,

c) Devletin sağladığı herhangi bir burs veya maddi destek karşılığında zorunlu hizmetle yükümlü olup zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, taksitle ödemede anlaştığını veya ertelettiğini belgelendiremeyenler,

ç) Bir ön lisans, lisans veya lisansüstü öğrenim amacına yönelik olmayıp tamamen isteğe bağlı olarak dil öğrenimi görenler, özel öğrencilik kapsamında değerlendirilmez.

 

Özel Öğrencilik İçin Gerekli Belgeler:  

1. Özel öğrenci başvuru formu 

Başvuru formu, bilgisayarda doldurulabilmektedir. Tam olarak doldurduktan sonra bir çıktısını alıp mavi kalemle imzalanması gerekmektedir.

Öğrencilerle yapılacak yazışmalar e-posta aracılığıyla yapılacağından, forma mutlaka geçerli bir e-posta adresi yazılmalıdır.

Özel öğrenci başvuru formu için tıklayınız.

2. Özel Öğrenci Bilgi Formu (indirmek için tıklayınız

3. Nüfus Kayıt Örneği

e-Devlet sistemi üzerinden alınabilir.

3. Pasaport fotokopisi

Pasaportun kimlik bilgilerini içeren fotoğraflı sayfasının JP (Justice of the Peace) tarafından kaşe veya mühür tatbik edilerek onaylanmış örneği.

4. Vize Belgesi

Avusturalya için geçerli öğrenci vizesi sahibi olduğuna dair bilgileri içeren dökümanın çıktısı.

5. Erkek öğrenciler için askerlik durumunu gösterir belge

Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte) seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı öğrencilerden, askerlik durum belgesi istenmektedir. Askerlik durum belgesi e-Devlet üzerinden alınabilmektedir.

Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı olarak yapılmış bir askerlik ertelemesi varsa, bunun iptal edildiğine dair belge de istenmektedir.

6. En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği

Yurt içinde en son mezun olunan liseden alınan diploma veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği,
 e-Devlet üzerinden alınacak barkodlu mezuniyet belgesi de kabul edilmektedir.

Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden, eğitim müşavirlikleri / ataşeliklerince düzenlenmiş denklik belgesi ya da Türkiye´de il milli eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,

7. Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgelerinin aslı ile not döküm çizelgesinin aslı (enrollment letter, official transcript)

Kayıt belgesi (enrollment letter); kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan alınmalı, öğrenim seviyesini (ön lisans, lisans) ve dalını, toplam öğrenim süresini, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı dönemden başlandığını göstermeli, öğrenimin tam zamanlı olduğuna dair beyan içermelidir. Bu belgenin okul tarafından onaylanmış asıl nüshası Ataşeliğimize sunulmalıdır.

Bir ön lisans ya da lisans amacına yönelik olmayan, tamamen yükümlünün kendi isteğine bağlı olarak yurt dışında yapılan özel dil eğitimlerinden dolayı askerlik tecili işlemi yapılmadığından, kayıtlı olduğu/olacağı dil öğreniminden dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin sunacakları öğrenci belgesinde, dil öğreniminin ön lisans ya da lisans öğrenimi amacına yönelik olduğu bu nedenle dil öğrenimi görecekleri belirtilmelidir.

8. 1 adet vesikalık fotoğraf

Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmalıdır. 

9. E-devletten alınacak yurda giriş/çıkış belgesi veya öğrenim görülecek ülkeye giriş yaptığını gösterir belge

10. Erkek öğrenciler için tebliğ-tebellüğ belgesi  (Tıklayınız)

Özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan askerlik yükümlüsü bütün öğrenciler, tebliğ-tebellüğ belgesini eksiksiz olarak bilgisayar ortamında doldurup üç adet çıktı aldıktan sonra, her üç nüshanın da 'tebellüğ' bölümünü imzalayarak diğer belgelerle birlikte Ataşeliğimize posta yoluyla göndermelidirler.

Açıklamalı örnek tebliğ-tebellüğ belgesine ulaşmak için tıklayınız.

11. Zorunlu hizmet belgesi

Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.
Zorunlu devlet hizmeti yükümü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri istenir.

12. İstifa belgesi

Bu belge, kamu görevlisi olup ta, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.
Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır.

 ASKERLİK ERTELEME İŞLEMLERİ

 Askerlik hizmetleri konusunda güncel bilgiler ve sık sorulan sorular için Milli Savunma Bakanlığı (MSB) Askeralma (ASAL) Genel Müdürlüğü web sitesini ziyaret edebilirsiniz:

 https://www.msb.gov.tr/Askeralma

Askerlik erteleme işlemleri için öncelikle Özel Öğrenci işlemlerinin yapılması ve Ataşeliğimizce Özel Öğrenciliğin tanınması gerekmektedir.

Öğrenciliğin tanınması

7179 Sayılı Askeralma Kanunu'na göre askerlik erteleme işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle bireylerin yurtdışında eğitim gördüklerine dair özel öğrenciliklerinin temsilciliğimizce tanınması gerekmektedir. Bu ve ikincil mevuzatlara göre ön lisans-lisans veya lisansüstü düzeyde örgün öğretime devam eden öğrencilerin en son ''mezun'' olunan yani bir önceki eğitiminin tanınan bir okuldan alınmış olması, devam ettikleri okulun da Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınıyor olması gerekmektedir. Bu şartları sağlayan kişilerin belgeleri incelenerek öğrenciliğin tanınması işlemi yürütülmektedir. Başvuru belgeleri incelendikten sonra gerekirse ek belgeler istenebilmektedir.

Özel Öğrenci Kapsamında Değerlendirilmeyenler;

 a) Uzaktan/açık öğretim, sertifika programı şeklinde ya da devam zorunluluğu olmayan Yükseköğretim Kurumlarında öğrenim görenler,

b) Ön lisans ve lisans eğitimi için kayıt tarihi, lisansüstü eğitim için kayıt kabul tarihi yoklama kaçağı veya bakaya kaldıkları tarihten sonra olanlar ile askerlikleri ertelenemeyenler ve askerliğini yapmamış olanlardan bitirdikleri öğrenim seviyesiyle aynı veya daha alt seviyede öğrenim görmek isteyenler,

c) Devletin sağladığı herhangi bir burs veya maddi destek karşılığında zorunlu hizmetle yükümlü olup zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, taksitle ödemede anlaştığını veya ertelettiğini belgelendiremeyenler,

ç) Bir ön lisans, lisans veya lisansüstü öğrenim amacına yönelik olmayıp tamamen isteğe bağlı olarak dil öğrenimi görenler, özel öğrencilik kapsamında değerlendirilmez.

 Askerlik ertelemede yaş sınırı

 Lise veya dengi okullarda öğrenim görenler 22 yaşını, fakülte ve yüksekokullarda öğrenim görenler 28 yaşını, yüksek lisans öğrenimi görenler 32 yaşını, ihtisas (tıpta, diş hekimliğinde, veterinerlikte ve eczacılıkta uzmanlık), sanatta yeterlik veya doktora öğrenimi görenler ise 35 yaşını geçmemek üzere mezun oluncaya veya ilişikleri kesilinceye kadar askerliklerini erteletebilirler.

Okula kayıt tarihi yoklama kaçağı veya bakaya kaldıkları tarihten sonra olanların askerlikleri ertelenmez.

Bitirdiği okulun dengi veya daha alt seviyedeki bir öğretim kurumuna kayıt yaptıranların askerlikleri ertelenmez.

Yabancı dil eğitimi alırken erteleme yapılması

Asker-alma Yönetmeliği'ne göre ''Yurt içi veya yurt dışında lisansüstü öğrenim için bilimsel hazırlık veya yabancı dil eğitimi alması ilgili üniversite yönetmeliğinde zorunlu olan yükümlülerin askerlikleri, tabi oldukları kanun ve yönetmeliklerinde belirtilen süreler kadar ertelenebilir. Bir lisansüstü eğitim amacına yönelik olmayan, tamamen yükümlünün kendi isteğine bağlı olarak yurt içinde veya yurt dışında yapılan özel dil eğitimlerinden dolayı erteleme yapılmaz''. Dil öğreniminden/dil kursundan dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, YÖK tarafından tanınan bir yükseköğretim kurumun ilgili programından (ön lisans/lisans/yüksek lisans) kabul belgesi sunması, bu belgede dil kursu/dil öğrenimi şartının belirtilmesi gerekmektedir.

Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından lisans veya yüksek lisans seviyesinde mezun olanların erteleme süreleri

Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından lisans seviyesinde mezun olanların ertelemeleri azami 28 yaşını tamamladıkları yılın sonunu geçmemek şartıyla mezuniyet tarihinden itibaren 2 yıl süreyle, yüksek lisans seviyesinde mezun olanların ertelemeleri azami 32 yaşını tamamladıkları yılın sonunu geçmemek şartıyla mezuniyet tarihinden itibaren 1 yıl süre ile ertelenir. Bu sürenin sona ermesine müteakip denklik işlemleri devam edenlere ilave 1 yıl erteleme daha verilir. Ancak bu süre lisans seviyesinde mezun olanlar için hiçbir şekilde mezuniyet tarihinden itibaren 3 yılı, yüksek lisans seviyesinde mezun olanlar için hiçbir şekilde mezuniyet tarihinden itibaren 2 yılı geçemez. Mezunlar ve hâlihazırda çalışmakta olan bireylerin işlemleri Ataşeliğimizce değil, Konsolosluklarca yürütülmektedir!

Türkiye'de ikamet edip Avustralya'da on-line eğitim alanların askerlik ertelemeleri

Türkiye'de ikamet edip yurt dışındaki üniversitelere kayıt yaptırarak uzaktan eğitim alan yükümlülerin;

1-Öğrenci kabul belgesi (Acceptance) ve öğrenci belgesinin aslı, bu belgelerin yeminli tercüman tarafından tercüme edilmiş ve noter tarafından onaylanmış Türkçe tercümesi,

2-E-Devlet üzerinden alınacak karekodlu "Okul/Kurum Tanıma Belgesi" veya YÖK Başkanlığından alınacak "Okul/Kurum Tanıma Belgesi", İle bağlı bulundukları askerlik şubelerine müracaat etmeleri halinde azami yaş sınırı sonuna kadar askerliklerinin ertelenebilmektedir.

Avustralya'da eşi öğrenci olan kişilerin Askerlik Erteleme işlemleri 

Öncelikle öğrencinin Eğitim Ataşeliğimize başvuru yaparak Özel Öğrenciliğinin Tanınması ile ilgili iş ve işlemleri yapması gerekmektedir. Eğitim Ataşeliğimizce Özel Öğrenci Tanıma işlemi tamamlandıktan sonra Ataşeliğimizden alacağı Özel Öğrenci Tanıma Belgesi ile bağlı bulunduğu konsolosluğa Askerlik Erteleme işlemi için başvuru yapabilir.

 

Eğitim Ataşeliği İletişim Bilgileri

Turkish Consulate General in Sydney Education Office

66 Ocean Street Woollahra NSW 2025 Australia

+61 29 302 46 14     

sidney@meb.gov.tr

66 Ocean Street, Woollahra NSW 2025 Avustralya - 61 2 9302 4614

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.